Om Foderhulen - kvinden bag virksomheden
Bag om Foderhulen sidder én person. Jeg hedder Christina, og jeg er fra 1983. Jeg elsker dyr. Dyr har altid været en del af mit liv, lige siden jeg var barn. Jeg er vokset op med masser af forskellige dyr omkring mig, og jeg har elsket dyr i al den tid jeg kan huske.
Jeg har opdrættet marsvin siden 2002, og jeg har haft kaniner i mange år (dog uden opdræt).
Jeg opdrætter i Dansk Marsvineklub under opdrætternavnet “von Sortfod“. Jeg haft flere forskellige racer; Skinnyer, Flerfarvet, sort tan, og Langhåret ( sheltie, coronet, peruaner, alpaca)
I disse år har jeg kæledyr i forskellige afskygninger og så opdrætter jeg amerikansk crested i sort (det er sådan en jeg står med på billedet). De er uhyr svære at lave, men det er jo bare det fede ved dem.
Jeg er udannet dommer i Dansk Marsvineklub, har haft forskellige poster i foreningen bla. siddet i bestyrelsen af flere omgange, stået for medlemsbladet Agurketidene, været i kreds bestyrelsen osv. Lige pt. er mine poste i foreningen begrænset til at være dommer samt at være den ene del af stambogskontoret der laver alle stamtavlerne i klubben på de forskellige marsvin. Og sidst men ikke mindst er jeg den ene del af Team Jensen som afholder udstillinger omkring Hadsund.
Hos mig tæller huset i øjeblikket omkring 100 marsvin, 4 kaniner, 9 katte, 2 hunde, 2 ørkenrotter, og 3 fedthalemus.
Som den kloge læser har regnet ud, så har jeg mange gnavere og kaniner, og min viden om disse dyr er derfor rimelig stor. Dertil kommer, at jeg før har haft bl.a. deguer også.
Jeg står 100 % inde for de produkter, jeg har i Foderhulen.
Min devise i hvilke produkter jeg tager hjem i sortiment er at de skal være gode for dyrene, og det bedste. De må gerne være i forskellige prisklasser så alle der har dyr kan være med. Men kvaliteten går jeg ikke på kompromi med.
Hvis ikke mine egne dyr har testet dem, så har mine ambassadørs dyr.
Da jeg ikke altid selv kan nå at afprøve tingene på egne dyr, så har jeg en masse ambassadører tilknyttet som afprøver tingene på deres dyr og sender mig billeder og videoer af det samt en afmeldelse af produkterne.
Det er IKKE et krav at ambassadørene skal give positive tilbagemeldinger, de skal blot være ærlige omkring hvad deres dyr synes om produkterne. Ligesom de naturligvis skal sige deres ærlige mening om produkterne er gode eller dårlige for dyrene. 43
Foderhulen er en enkeltmands virksomhed – der er kun mig.
Jeg har en frivillig syerske, som sidder og syer alt det, der kan bestilles af syvarer. Syersken er min 4 år yngre lillesøster. Hun syer på frivillig basis, da Foderhulen ikke er stor nok til at bære løn til nogen.
Hun syer ved siden af sit fuldtidsarbejde. Sammenlagt hvis hun skulle sy hele dage, ville det svare til 3 dage fra kl. 9-16 hun bruger på at sy. Det er derfor at ventetiden på syvarer ofte ligger på 20 hverdage, for det er ikke muligt at nedsætte tiden, lige meget hvor meget jeg og syersken gerne ville.
Dette betyder også at alle syvarene har været igennem hendes hænder manuelt og derfor er kvaliteten også tjekket. Hun er ikke uddannet syerske og hendes erfaring er faktisk kun håndarbejde kursus i folkeskolen. Da alle syvare laves ved vores spisebord i privaten og vi har 8 katte i hjemmet, så vil kattehår kunne forekomme på fleece stof.
Min tømre, ham der laver alle mine egen produceret trævare, ja det er min gamle far på 66 år. Han er egentligt uddannet smed, men er ret ferm med værktøj af alle slags. Han hjælper fordi han kan og fordi han naturligvis gerne vil støtte mig i min drøm. Han hjælper ligesom min søster på frivillig basis.
Mit ønske for Foderhulens fremtid
Da Foderhulen blev grundlagt tilbage i 2017, var navnet “Den lille foderhule”. Den har siden vokset sig større, og min store drøm er, at Foderhulen med tiden vil blive stor nok til at jeg kan drive den sammen med 1-2 ansatte. Foderhulen er mit hjertebarn, og jeg brænder for den. Men som iværksætter med en nicheshop som Foderhulen er, der er vejen lang og hård.
Jeg brænder for at sikre, vores allesammens kæledyr får den rette pasning og pleje. Det er drivkraften bag produktvalg og informationsdeling.
Rigtig meget af arbejdet for at sikre endnu bedre pasning og pleje af kæledyrene går gennem vidensdeling. Så arbejdet er ikke kun gjort ved at sælge de de bedste produkter til dyrene. Vidensdeling og oplysning er også en utrolig stor del af det.
Formål
Formålet med foderhulen er at gøre det lettere for kæledyrsejerne at handle ind til deres kæledyr udelukkende blandt kvalitets produkter. Her er der altid fuld fokus på at kun det bedste er godt nok til dine kæledyr. Derfor finder du ikke noget i varesortimentet som jeg ikke selv kan stå 100 % inde for. Alle produkter er testet af egne dyr eller ambassadørernes dyr. Det vigtigt for mig at alle produkterne er af høj kvalitet uanset hvilket kæledyr vi snakker om.
Om Foderhulen - min mission
Da jeg tilbage i 2017 grundlagde foderhulen.dk var det fordi, jeg følte, der manglede en specialbutik med fokus på høj kvalitet indenfor gnaverfoder. En webshop som ikke skulle ligne de andre dyrebutikker på markedet. Mange sælger en lang række produkter af varierende kvalitet. Jeg ønskede en shop hvor du som kunde kunne handle med tillid til, at det du køber til dine dyr, er kvalitet.
Jeg har fra dag et valgt at kun det bedste er godt nok til dyrene, og sådan vil Foderhulen altid fortsætte.
Der kommer ikke vare i sortiment uden jeg har afprøvet varerne på egne dyr, eller har haft produkterne ude til test hos foderhulens ambassadører.
Jeg udvikler og afprøver hele tiden sortimentet. Mange vareprøver kommer hjem, men når aldrig i shoppen fordi de ikke er gode nok. Sortimentet er altid i udvikling og udvidelse. Der kommer nye varer til, ældre varer bliver erstattet af nye bedre varer.
Jeg forsøger at være meget miljøbevidst i de valg jeg træffer i virksomheden.
Jeg tager imod genbrugspapkasser fra firmaer og private der aflevere hos mig/jeg henter hos
Jeg genbruger kassefyldet jeg får ind sammen med varene når jeg udsender vare der skal beskyttes ekstra godt.