Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Foderhulen.dk
Kjellerupsgade 60c
Visborg
9560 Hadsund

E-mail: mail@foderhulen.dk

Telefon: 28 59 01 96 (benyt venligst mail da jeg studerer på fuld tid)

Betaling:

Vi modtager betaling via bankoverførsel, Mobilepay og kreditkort (både mobilepay og kreditkort forudsætter visa)

For betaling gælder at beløbet trækkes, når varen afsendes, undtagen bankoverførsel hvor det sker ved bestilling/betaling forud.

(obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor)

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. 25 % moms.
Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

Vi sender med GLS. Du vælger selv hvorvidt det er til pakkeshop eller omdeling.

Ved forsendelser med omdeling, sætter GLS pakken hvis ikke de træffer nogen hjemme på adressen. Pakken sættes på købers eget ansvar. Ønsker du ikke dette skal du enten være hjemme eller vælge forsendelse til pakkeshop.

Det er ikke muligt at sende mere end 20 kg. i samme kasse. Bestiller du derfor mere end 20 kg. vil du opleve at din bestilling bliver delt i flere forsendelser. Det tager beregneren højde for ved bestilling.

Vi afsender min. 1 gang om ugen. Du modtager opdatering på din bestilling samt track&trace nummer når din pakke er afsendt.

Den generelle leveringstid fra bestilling er 1 uge.

For ordrer med syvarer gælder en generel leveringstid på 14 dage.

Længere leveringstid kan forekomme, men det vil i så fald blive annonceret på vores facebookside. Hold dig derfor altid gerne opdateret her. Vi forsøger i de travel perioder på ikke at overskride 4 uger i ventetid.

Fragtpriserne fremgår ved bestilling, afhængig af leverandør og leveringsmåde.

Hvis der vælges “Afhentning” er det på adressen i 9560 Hadsund. Der vil komme besked gennem systemet når bestillingen er pakket og klar til afhentning. Der er ingen faste åbningstid, og du kan derfor ikke blot komme forbi og afhente, men skal aftale tidspunkt mv. med mig.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Undtaget herfra er bestillingsvarer.
Alle varer, der involverer syvarer, er bestillingsvarer.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare

Ved benyttelse af din fortrydelsesret på varer, der ikke er bestillingsvarer, skal du inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved på mail til mail@foderhulen.dk . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ved benyttelse af din fortrydelsesret, har du ret til refundering af købsprisen.
Fragtpris er undtaget herfra og refunderes således ikke.

Hvis du ikke betaler for dit køb

Hvis din bestilling ikke er betalt indenfor 7 dage efter bestillingstidspunktet slettes din bestilling fra systemet

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med
tilbagelevering af varen. Vær opmærksom på at bestillingsvarer ikke kan fortrydes eller returneres.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på www.foderhulen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsret gælder ikke ved brugsskader.

Hvis du modtager en bestillingsvare, skal reklamation (med fremsendelse af nødvendige billeder) ske indenfor 7 dage efter modtagelse af varen. Ellers vil eventuelle skader blive anset som værende brugsskader.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Foderhulen.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.foderhulen.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger

Alle data behandles iht. Persondataloven.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på mail@foderhulen.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse mail@foderhulen.dk

Automatiske mails i spamfolder

Nogle oplever at de ikke får ordrebekræftelse eller andre mails fra os. Dette skyldes at de indimellem havner i spamfolderen. Efter bestillingen er afgivet, sendes der en ordrebekræftelse via mail. Der udsendes en mail til kunden hver gang en ordre skifter status i systemet eller hvis vi har behov for at sende kommentarer til ordren. En ordre skifter status flere gange fra bestilling til afsendt/færdigpakket. Husk derfor at tjekke din spamfolder, hvis du ikke modtager mails fra Foderhulen.

Kontakt via

Al henvendelse omkring ordrer, status, fortrydelse mv. skal gå via mail til mail@foderhulen.dk
Kontakt via SMS, privat Facebook og opkald vil kun blive besvaret sjældent og oftest kun med henvisning til mailkontakt.