Handelsbetingelser og cookiepolitik

Handelsbetingelser

Foderhulen.dk
Mariagervej 3
9560 Hadsund

E-mail: kundeservice@foderhulen.dk

(Ejer/grundlægger Christina Jensen. Foderhulen er etableret i 2017)

 

Betaling

Vi modtager betaling via bankoverførsel, Mobilepay og kreditkort (både mobilepay og kreditkort forudsætter visa)

For betaling gælder at beløbet trækkes, når varen afsendes, undtagen bankoverførsel hvor det sker ved bestilling/betaling forud.

(obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor)

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. 25 % moms.
Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Betingelser for abonnement

Disse abonnementsbetingelser finder kun anvendelse såfremt du er tilmeldt et abonnement hos Foderhulen på et eller flere af Foderhulens produkter. Abonnementsbetingelserne supplerer beskrevne handelsbetingelser.

Betaling af abonnement

For at oprette et eller flere produkter på abonnement kræves betaling via betalingskort. Når du opretter abonnement på et eller flere produkter accepterer du, at Foderhulen automatisk og løbende må trække penge på det betalingskort, du har knyttet til abonnementet. Første gang der trækkes penge, er ved indgåelse af abonnementet, da du her vil få tilsendt første vare på dit abonnement. Herefter overgår du til månedsvis abonnement, hvor du får én leverance om måneden tilsendt omkring den 20. i måneden.
Pengene for abonnementsleverancer trækkes én gang om måneden mellem den 1. og den 5. indtil abonnementet opsiges.
De almindelige kortholderregler, herunder hæftelsesregler, som du har indgået med kortudstederen finder også anvendelse, når du bruger dit betalingskort til abonnementskøb på foderhulen.dk. Betalingen sker på samme måde som ved almindeligt kortkøb, hvor du selv indtaster dine betalingskortoplysninger. Du skal kun indtaste dine betalingsoplysninger når du indgår abonnementet.

Opsigelse af abonnement

Dine abonnementer hos foderhulen.dk kan opsiges til hver en tid.
Opsiger du inden den 20. i en måned løber abonnementet blot indeværende måned ud, og du modtager således ikke flere leverancer efter opsigelse af abonnementet.
Opsiger du senere end den 20. i en måned, vil du modtage næste leverance og herefter vil abonnementet ophøre.

Levering

Vi sender med GLS. Du vælger selv hvorvidt det er til pakkeshop eller omdeling.

Ved forsendelser med omdeling, sætter GLS pakken hvis ikke de træffer nogen hjemme på adressen. Pakken sættes på købers eget ansvar. Ønsker du ikke dette skal du enten være hjemme eller vælge forsendelse til pakkeshop.

Det er ikke muligt at sende mere end 20 kg. i samme kasse til pakkeshop. Bestiller du derfor mere end 20 kg. vil du opleve at du kun har mulighed for at få sendt med omdeling.

Vi afsender stort set hver dag mandag – fredag. Du modtager opdatering på din bestilling samt track&trace nummer når din pakke er afsendt.

Den generelle leveringstid fra bestilling til modtagelse er 1-3 hverdage.

For ordrer med syvarer gælder en generel leveringstid på op til 30 hverdage. Se den specifikke forventet ventetid under hver syvare (markedet med gult)

Længere leveringstid kan forekomme, men det vil i så fald blive annonceret på vores facebookside eller via pop-up på hjemmesiden. Hold dig derfor altid gerne opdateret her. Vi forsøger i de travle perioder på ikke at overskride 4 uger i ventetid.

Fragtpriserne fremgår ved bestilling, afhængig af leverandør og leveringsmåde. Vælger du afhentning i pakkeshop er det DIT ansvar at pakken afhentes i tide og ikke går retur. Går pakken retur betaler du selv for at få den sendt igen samt retur fragten til Foderhulen. Vælger du at fortryde dit køb fordi du ikke vil betale retur portoen og porto for at få gensendt ordren, så fratrækkes returportoen samt et beløb svarende til den oprindelige porto for at fremsende ordren det beløb du får refunderet. 

Vælger du fragt metoden MED OMDELING er det DIT ansvar at GLS kan komme ind til din hoveddør med pakken. Det vil sige bliver de mødt af en låst opgangsdør, eller gitterport og pakken enten går til pakkeshop eller du skal kontakte dem på alternativ levering så vil du af Foderhulen blive opkrævet gebyret den alternative levering koster. Det er IKKE Foderhulen der skal betale fordi GLS ikke kan komme ind. Det er derfor vigtigt du i bemærkninger skriver hvis de skal benytte en kode til opgangsdøren, eller på anden vis er noget de skal vide for at kunne komme ind til din hoveddør. 

Hvis du vælger med omdeling og vælger ikke at betale alternativ leverings gebyret til Foderhulen så udelukkes du fra kunne handle hos os. Udgiften pr. pakken er ikke særlig høj, men tænk over du ikke er den eneste der gør dette og alle bække små som man siger. 

Hvis der vælges “Afhentning” er det på Mariagervej 3 9560 Hadsund.  Det er den gamle stationsbygning(den med det store ur på), og pakkerne står i forhallen lige indenfor døren. Pakkerne kan KUN hentes om onsdagen i tidsrummet 12-16, og det er altid den først kommende onsdag efter bestilling din ordre kan afhentes.

Hent selv ordre med syvare i, der kan man ikke forvente at kunne afhente den følgende onsdag. Der vil du modtage en mail når din ordre med syvare er klar til afhentning.

Fri fragt

Vi tilbyder fri fragt til pakkeshop ved køb over 500 kr. Det er ikke muligt at sende mere end 20 kg. i samme kasse til pakkeshop (inkl. emballagens vægt). Oplever du, at du har varer for mere end 500 kr. i kurven, men kun får mulighed for med omdeling og dermed ikke fri fragt, skyldes det således, du har for meget vægt i din kurv til at pakken kan gå til pakkeshop. Du skal så enten dele din ordre i flere eller fjerne noget fra kurven, så du kommer ned under 20 kg. (inkl. emballagens vægt) for at kunne opnå fri fragt. Vi deler ikke forsendelser i flere.

Foderhulens loyalitetsprogram

Per 15-04-2020 har vi indført et loyalitetsprogram, der betyder, at du som registreret kunde kan optjene rabatter i shoppen. Ved køb på foderhulen.dk vil du som kunde i kurven og ved kassen blive præsenteret for, hvor mange “gulerødder” den pågældende ordre vil resultere i. Disse gulerødder er point, som kan veksles til rabatter i shoppen.

Hos Foderhulen optjener du 1 gulerod for hver 10 kr., du handler for. Gulerødder frigives til din konto, når ordren har status af gennemført.
Derudover optjener du 10 gulerødder for hver produktanmeldelse, du skriver på hjemmesiden. Ved din første ordre modtager du desuden automatisk 50 gulerødder.

Brug af gulerødder:

Du kan benytte dine gulerødder til rabatter i Foderhulens webshop, når du har min. 150 stk.

  1. Du benytter dem ved at gå ind på din konto under punktet “My gulerødder”

2. Her skriver du det antal gulerødder, du ønsker at veksle og klikker “Redeem”.
Du skal minimum veksle 150 gulerødder

3. Herefter klikker du “Apply” ud for den genererede rabatkode. Systemet benytter herved selv automatisk rabatkoden på din kurv.

Kun registrerede brugere og/eller brugere der registrerer sig med en konto ved købet vil kunne optjene og bruge gulerødder.
Gulerødder er personlige og kan ikke overføres fra en profil til en anden.

Pointsatser:

150 gulerødder = 30 kr.
250 gulerødder = 50 kr.
500 gulerødder = 100 kr.
1000 gulerødder = 200 kr.
5000 gulerødder = 1000 kr.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Undtaget herfra er ordrer med bestillingsvarer. Alle varer, der indeholder syvarer, er bestillingsvarer.

Du kan ikke del-fortryde en ordre, med mindre det er efter udtrykkelig aftale med Foderhulen.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Såfremt der indgås aftale om en hel- eller delafbestiling opkræver vi et afbestillingsgebyr på kr. 150,00 der fratrækkes det refunderede beløb. Har ordren/varene der ønske hel- eller delafbestilt en lavere værdi fastsættes gebyret efter Foderhulens rimelig vurdering. 

Ved benyttelse af din fortrydelsesret på ordrer, der ikke indeholder bestillingsvarer, skal du inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved på mail til kundeservice@foderhulen.dk . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen

Ved benyttelse af din fortrydelsesret, har du ret til refundering af købsprisen samt din betalte fragt. Varer skal returneres i deres originalemballage. Du skal selv betale for at sende bestillingen retur til Foderhulen med omdeling. Hvis ordren del fortrydes så tilbagebetales intet fragt. Hvis du af den ene eller anden årsag ikke får afhentet din pakke i pakkeshop og den går retur hvorefter du vil benytte din fortrydelsesret så opkræves returportoen samt den oprindelige porto for at fremsende ordren det beløb du får refunderet.  dette er for at dække retur portoen, samt de administrative gener det har medført.  

Ordren sendes retur med GLS (vi tager ikke imod pakker sendt med andre firmaer) til Erhvervs adresse og med omdeling. Vi afhenter altså ikke i pakkeshop. 

Adressen der sendes til er:

Foderhulen, Mariagervej 3 9560 Hadsund. 

Venligst afvent svar på mail inden pakken sendes retur. 

Hvis du ikke betaler for dit køb

Hvis din bestilling ikke er betalt indenfor 7 dage efter bestillingstidspunktet slettes din bestilling fra systemet

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Vær opmærksom på at ordrer med bestillingsvarer ikke kan fortrydes eller returneres.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på www.foderhulen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Som udgangspunkt har Foderhulen efter gældende lovgivning 3 forsøg til at rette op på fejlen/manglen du oplever og først herefter har du ret til at få pengene retur. Ønsker du alligevel pengene retur i stedet for en ny vare eller afslag i prisen så benytter du din fortrydelsesret og skal derved selv afholde udgiften til retur fragten. 

Reklamationsret gælder ikke ved brugsskader.

Hvis du modtager en bestillingsvare, skal reklamation (med fremsendelse af nødvendige billeder) ske indenfor 7 dage efter modtagelse af varen. Ellers vil eventuelle skader blive anset som værende brugsskader.
Til brug for reklamation skal vi bruge følgende billeder:

  • Billede af selve kassen/emballage ved modtagelse inden udpakning
  • Billede af kassens indhold ved modtagelse inden udpakning
  • Billeder af de pågældende mangler

Disse billeder skal sammen med en beskrivelse af problemerne sendes til kundeservice@foderhulen.dk

Udgået stof til selvvalgte varer

Vi tager forbehold for evt. udsolgte stoftyper, der ikke kan skaffes hjem fra leverandøren. I de tilfælde vil du få besked omkring muligheden for selv at vælge et nyt stof fra vores farvekort eller at syersken laver en overraskelse

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Foderhulen.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.foderhulen.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger

Alle data behandles iht. Persondataloven.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på kundeservice@foderhulen.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse mail@foderhulen.dk

Automatiske mails i spamfolder

Nogle oplever at de ikke får ordrebekræftelse eller andre mails fra os. Dette skyldes at de indimellem havner i spamfolderen. Efter bestillingen er afgivet, sendes der en ordrebekræftelse via mail. Der udsendes en mail til kunden hver gang en ordre skifter status i systemet eller hvis vi har behov for at sende kommentarer til ordren. En ordre skifter status flere gange fra bestilling til afsendt/færdigpakket. Husk derfor at tjekke din spamfolder, hvis du ikke modtager mails fra Foderhulen.

Kontakt via

Al henvendelse omkring ordrer, status, fortrydelse mv. skal gå via mail til kundeservice@foderhulen.dk

Cookiepolitik

Introduktion

Når du besøger vores hjemmeside indsamles der en række oplysninger om dig og dit forbrug af siden, som bruges til at se blandt andet hvor mange besøgende vi har på vores side, samt hvilke sider der tiltrækker mest opmærksomhed i hvilke perioder, og fra hvilke geografiske lokationer vi har fleste besøgende. Hvis du ikke ønsker at der indsamles oplysninger, bør du fravælge brugen af Analyse-cookies nederst på denne side. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles og deres formål.

Udgiver

Foderhulen
Mariagervej 3, 9560 Hadsund
 
CVR: 38671596
+45 3027 9366
kundeservice@foderhulen.dk

Dataansvarlig: Christina Jensen

Cookies

Hjemmesiden anvender ”cookies”, der er en tekstfil som gemmes på din computer, tablet eller mobil med det formål at genkende din enhed og huske dine indstillinger samt udføre statistik og målrette indholdet herefter. Cookies kan ikke indeholde skadelige filer som f.eks. virus eller andet. Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledningen på Thagaard.org/cookiehandtering/.

Du kan til enhver tid ændre dine cookieindstillinger.

Dataindsamling

Personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der kan henføres til en person. Når du benytter vores hjemmeside, indsamler og behandler vi en række af disse informationer samt når du benytter følgende: Nyhedsbrev, Webshopsalg, Analyseredskaber, Brugerregistrering, .

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller telefon, din IP-adresse, geografisk placering (Land og byområde), samt hvilke sider du klikker på. Dette sker kun så længe du er på vores hjemmeside.

Kontaktformularer

Når du benytter vores kontaktformularindsendelsesmuligheder på hjemmesiden lagres disse samt sendes til vores mailsystem, for at vi kan besvare dine spørgsmål. Kontaktformularerne benyttes ikke til markedsføring, tilmelding til nyhedsbreve eller lign. uden du efterspørger dette og din data videresendes ikke uden for organisationen, uden at det er relevant for emnet, samt har din fulde godkendelse.

Konto

I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil, og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse, betalingsoplysninger samt anden info du vælger at indtaste. Dette vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller i forbindelse med et køb.

Analyse redskaber

For at kunne give os den bedste indsigt og sammenligning af data for vores hjemmeside bruger vi følgende analyse redskaber, som tager udgangspunkt i ovenstående anonyme data: Google Analytics, Facebook Pixels,

Du har til enhver tid ret til ikke at blive inkluderet i vores analyser – dog sætter vi pris på, at du hjælper os med at gøre vores hjemmeside bedre, så vi kan forstå, hvad og hvor vi skal fokusere vores indsats.

Underdatabehandlere

(Hvem vi deler dine data med)

BEHANDLERFUNKTIONLANDDATASIKKERHED UDENFOR EUDATADELING
BillyRegnskabsstyringDanmark Økonomi og CVR-data
MailChimpUdsendelse af Nyhedsbreve og TilbudUSAPrivacy ShieldE-mail og Fornavn
UnoeuroHosting af hjemmesideDanmark Webhotel filer, SQL data,
BamboraModtage online betalingerDanmark Transaktions og ordredata
GLSFragtDanmark Navn, adresse og telefonnummer
FacebookMarkedsføringUSAPrivacy ShieldNavn, konto

Dataopbevaring

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. Ved databrud vil alle vores registrerede brugere bliver kontaktet inden for 72 timer med besked om, hvilke data der er gået tabt, samt en vejledning til hvad de skal gøre ved det. Vores første prioritet i en sådan situation er at få lukket sikkerhedshullet for at skabe mindst muligt data-tab for brugerne.

Databeskyttelse

Vi sætter pris på din data, ligesom vi gør med vores egen, så vi beskytter vores (og din) data med følgende initiativer, som vi til enhver tid holder opdateret: SSL Kryptering,

Dataopbevaringslængde

Hvis du skriver og indsender data til hjemmesiden i form af kontaktformularer, vil disse blive opbevaret på siden i op til 1 år for at kunne henvise til tidligere aftaler og kommentarer fra disse.

Brugere, som opretter sig på vores hjemmeside, kan til enhver tid se, redigere og slette deres personlige informationer, og derfor er der ikke en grænse for, hvor længe vi opbevarer denne information.

Webstedets administratorer kan til enhver tid se og redigere den information, som brugerne har til rådighed i deres profiler.

Analytiske data arkiveres i ubestemt tid for at kunne se og følge vores online vækst samt forbedre vores aktivitet.

Vores kundekøbsarkiver arkiveres ud fra gældende dansk lovning.

Databrudsprocedurer

Vi benytter os af en opdateret firewall, som til enhver tid giver os besked, hvis vores sikkerhed er blevet brudt, omend dette er via brud i firewall eller et password breach – så bliver vi underrettet hurtigst muligt, hvorefter vi kan tage hånd om situationen. Derudover afgiver vores firewall ugentlige opdateringer på forhindrede forsøg imod vores sikkerhed samt alarm ved forøgede forsøgs-aktivitet, så vi til enhver tid er informeret omkring mulige angreb imod vores (og jeres) data.

Datarettigheder

Export og sletning af data

Du har ret til indsigt i den data, vi opbevarer om dig. Du kan bede om at få eksporteret en fil med de personlige data, vi har liggende, heriblandt alt data du har givet os. Du kan også bede om, at vi sletter alle personlige data. Dette indbefatter ikke nogen form for data, som vi er forpligtede til at gemme af administrative, lovmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde.

Kontakt den dataansvarlige via email eller telefon angivet øverst på denne side.